datterselskaber til nordjyske medier

Datterselskaber til NORDJYSKE Medier

News to use – in business

Nordiske Medier er en af Skandinaviens største virksomheder inden for specialmedier. Virksomheden dækker nordisk erhvervsliv med konstruktive, troværdige og uafhængige nyheder.

Der er 115 medarbejdere med base i Aalborg, Herlev, Gøteborg og Oslo og en samlet omsætning på over 100 mio. kr. og er en solid virksomhed med orden i økonomien. De p.t. 22 medier og branchenetværk omfatter i dag bl.a.:
Licitationen – Byggeriets dagblad, Jern & Maskinindustrien, Mester Tidende, Motor-magasinet, Transportmagasinet, Magasinet Pleje, Building Supply,Metal Supply, Food Supply, Wood Supply, Electronic Supply, Energy Supply, idag.dk og RetailNews – flere af medierne er i Sverige og et enkelt medie er i Norge.

Redaktionelt arbejder 45 journalister og redaktører på tværs af de mange brancher. Dagsredaktionen tager sig af den løbende nyhedsstrøm og sørger for at vi er på forkant med alle nyheder på vores online medier. Og journalister fra printmedierne samt analysegruppen går i dybden med bl.a. brancheanalyser, særlige temaer, opfølgning på udvalgte sager, portrætter m.m. Hele tiden med fokus på at give læserne det grundig branchekendskab, man ikke kan finde i den brede nyhedsstrøm. I modsætning til mange andre medier skriver Nordiske Medier om både store og små virksomheder - samt både politiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold, der har betydning for erhvervslivet. Fagmediernes professionelle journalister arbejder for at levere velskrevne, spændende og saglige artikler, så de kan levere indhold af høj faglig kvalitet til læserne, der selv er faglige eksperter inden for de brancher, de er beskæftiget i.

I 2012 blev virksomheden en del af NORDJYSKE Medier-koncernen.

I 2014 blev Industribasen og Danske Fagmedier en del af familien. Industribasen er en online auktions- og markedsplads for købere og sælgere indenfor industrien. Danske Fagmediers printmedier er nogle af Danmarks ældste og mest veletablerede fagblade med flere end 150.000 månedlige læsere, der får viden i bygge- og anlægssektoren, autobranchen, transportbranchen, plejesektoren, fremstillingsindustri, entreprenør- og håndværkerindustri. Selskaberne og medierne under Nordiske Medier udsender hver dag nyhedsbreve til flere end 170.000 modtagere.

Læs mere om Nordiske Medier

Jubii.dk vil være danskernes foretrukne mentale frikvarter

Jubii.dk blev startet tilbage i 1995 som en af de første danske portaler og søgemaskiner, og Jubii har siden da været et af Danmarks største websites.

Siden midten af 2009 har Jubii oplevet en pænt stigende placering på FDIMs topliste over største danske sites. Virksomheden rammer via Jubii.dk og Jubiis netværk af store danske sites over 70 % af alle danskerne dagligt på nettet med sine reklamer.
I december 2013 blev Jubii købt af NORDJYSKE Medier. Virksomheden ejes nu af NORDJYSKE Medier og ledes af Adm. direktør Martin Schradieck.

I 2015 søsætter Jubii et helt nyt site med egen redaktion og nyt grafisk udtryk, hvor der er fokus på nyheder og underholdning.
Der bliver serveret en endnu stærkere cocktail af nyheder og underholdning på det relancerede site. Dermed skifter et af Danmarks største digitale mediehuse rolle fra at drive portal til at være et rendyrket nyhedsmedie med fokus på at levere de bedste artikler om danskernes fritidsinteresser, underholdning og personlige historier.

Med en nyetableret redaktion på plads vil Jubii indtage en endnu stærkere position i danskernes daglige mediebillede og tage kampen op med de mest velbesøgte danske medier.

I juli 2015 kunne Jubii fejre sit 20 års jubilæum.

Læs mere om Jubii.dk