250 års nyheder fra nordjylland

250 års nyheder fra Nordjylland

Vores mission er at fortælle nordjyderne historier, der nytter og fornøjer, men vi har også selv en historie, som vi gerne deler ud af

NORDJYSKE Medier har en lang historie. Den går tilbage til 2. januar 1767, da forløberen for dagbladet NORDJYSKE Stiftstidende udkom første gang under navnet Nyttige og fornøyelige Jydske Efterretninger. Nu er vi et moderne mediehus, der stadig har som mål at nytte og fornøje.

Det hele begyndte, da fire aalborgensiske præster med Johan Wandall som redaktør udgav den første avis. Siden har avisen haft mange forskellige navne, og i længst tid hed den Aalborg Stiftstidende.

I 1999 kom den til at hedde NORDJYSKE Stiftstidende, og det hedder den stadig. Baggrunden var, at Aalborg Stiftstidende, Vendsyssel Tidende, Fjerritslev Avis og Løgstør Avis blev lagt sammen. Siden da har vi dækket hele Nordjylland – forstærket af at Thisted Dagblad kom til i 2007, og at Morsø Folkeblad blev en del af familien i 2013.

Vi lægger vægt på at være lokalt forankrede og at se verden fra Nordjylland. Vi bringer lokale nyheder i de lokale udgaver af avisen, og vi bringer nordjyske nyheder samt nyheder fra resten af landet og resten af verden. Desuden bringer vi hver dag indhold, som man kan fordybe sig i.

NORDJYSKE Medier har udviklet sig meget i dette årtusind. Vi bruger stadig mange kræfter hver dag på at udgive en god avis, men vi arbejder også med meget mere end avis. Det gør vi i respekt for de ændrede medievaner, nordjyderne har fået som følge af de mange nye muligheder, der er kommet.

Nogle af de nye medier har vi selv skabt. For eksempel Danmarks første 24 timers tv-kanal, 24NORDJYSKE, som vi har sendt døgnet rundt siden 1. september 2003. Samme år blev vi berømte for at skabe verdens første integrerede mediehus. Det betyder, at redaktionen producerer nyheder til alle medier: dagblad, ugeaviser, radio, tv, internet og mobile tjenester. Salgsafdelingen arbejder også integreret med alle typer medier for at give bedst mulig rådgivning til kunderne.