native advertising

Native Advertising

Native Advertising er online annoncering, der opfylder forbrugernes stigende efterspørgsel på værdiskabende indhold.

Hvad er native advertising?
Native annoncen er en redaktionel artikel, der placeres i nyhedsstrømmen hos et etableret nyhedsmedie. Annoncen er tydeligt markeret som annonce, men idet den imiterer en redaktionel artikel, er den mere indbydende at klikke på end en traditionel bannerannonce.

En native annonce adskiller sig fra en traditionel annonce ved det, at den typisk ikke har et  sælgende budskab, men et informativt budskab, dvs. artiklen stiller noget viden til rådighed for læseren eller belyser et emne fra en oplysende vinkel.

Sådan gør man
Med Native advertising bruger man en redaktionel vinkel til at tiltrække og engagere en konkret målgruppe. Annoncen er ”ikke kommerciel” og har til formål at få læseren til at føle noget bestemt, at synes om afsenderen eller et produkt eller at tage stilling til indholdet.

Indholdet skal være berigende og værdiskabende, det skal være en integreret del af en oplevelse, og native-annoncen skal være udformet som indholdet i det helt specifikke medie, den optræder i, så den kan blive konsumeret på samme måde som resten af indholdet i mediet. Native-annoncen vil altid være markeret som ”ANNONCE”, således læseren er vidende om, at der er tale om betalt indhold.

Annonceplacering
Det er oplagt at anvende native advertising på de digitale platforme, men disciplinen kan bringes i spil på flere forskellige medieplatforme fx print. Nogle af de største fordele ved native-konceptet er, at der er tale om annoncering, der placerer sig i nyhedsstrømmen, og at historien fx kan spredes på de sociale medier og kombineres med videoer, der understøtter budskab og indhold.

Kom godt i gang
Nordjyske Medier rådgiver dig professionelt og varetager udarbejdelsen af indholdet, praktisk opsætning af annoncen og er behjælpelig med billed- og videoproduktion. Kontakt os via kontaktformularen nedenfor og hør mere. 

IDÉmøbler Max Jessen

Vi brugte native advertising i forbindelse med et åbent-hus-arrangement, hvor vi inviterede indenfor til en aften med fokus på søvn og velvære. Resultatet var helt enestående: 10.493 brugere gik direkte ind via desktop, mobil og nyhedsbrev, og 6.436 brugere fandt vej til artiklen via Facebook. I alt 16.929 unikke brugere besøgte annoncen, og de brugte i gennemsnit 2 min. 11 sek. på at læse artiklen. De kunder, der dukkede op, var mere motiverede, havde forberedt spørgsmål og var bedre klædt på i forhold til at vælge den rigtige seng. Se kampagnen her.
Direktør Lau Jessen, Idémøbler Max Jessen

Aalborg Kommune

Vi prøvede native advertising, fordi vi gerne ville udbrede budskabet om affaldssortering i Aalborg-området. Ved at bruge native kunne vi videregive mere information end ved en traditionel annonce og dermed levere endnu bedre service til borgerne. Native-kampagner gør vores kommunikationsarbejde mere målbart og giver os nogle konkrete tal at forholde os til. Eksempelvis havde native-annoncen et spend-time på 2.44 min. Se kampagnen her.
Kommunikationsmedarbejder Pernille Wamberg Broch, Aalborg kommune 

Himmerland Boligforening

Native advertising byder på mange nye muligheder i forhold til markedsføring. Opsætningen er interessant, da det er et værdiskabende budskab frem for en sælgende annonce. Begge vores native-kampagner blev afviklet med stor succes og tiltrak begge over 11.200 unikke brugere på henholdsvis mobil, desktop og de sociale medier, hvilket vi er meget tilfredse med. Se kampagnen her.
Direktør Ole Nielsen, Himmerland Boligforening 

Huscompagniet

Vi valgte at bruge native advertising, fordi det er en ny og interessant måde at kommunikere på. Vores mål var at nå ud til et bredt publikum med en historie af informativ karakter, og det er lykkedes rigtig godt. Annoncen blev eksponeret 1.200.000 gange og vi kan efterfølgende se, at historien tiltrak over 24.000 unikke læsere via Nordjyske.dk og de sociale medier. Tallene taler for sig selv, og vi har tænkt os at gentage succesen i 2017. Se kampagnen her.
Direktør Peter Jakobsen, Huscompagniet 

Kontakt

Claus Pedersen
Salgschef
Direkte: 9935 3591
*
*