datterselskaber til nordjyske medier

Datterselskaber til NORDJYSKE Medier

News to use – in business

Nordiske Medier er en af Skandinaviens største virksomheder inden for specialmedier. Virksomheden dækker nordisk erhvervsliv med konstruktive, troværdige og uafhængige nyheder.

Der er 115 medarbejdere med base i Aalborg, Herlev, Gøteborg og Oslo og en samlet omsætning på over 100 mio. kr. og er en solid virksomhed med orden i økonomien. De p.t. 22 medier og branchenetværk omfatter i dag bl.a.:
Licitationen – Byggeriets dagblad, Jern & Maskinindustrien, Mester Tidende, Motor-magasinet, Transportmagasinet, Magasinet Pleje, Building Supply,Metal Supply, Food Supply, Wood Supply, Electronic Supply, Energy Supply, idag.dk og RetailNews – flere af medierne er i Sverige og et enkelt medie er i Norge.

Redaktionelt arbejder 45 journalister og redaktører på tværs af de mange brancher. Dagsredaktionen tager sig af den løbende nyhedsstrøm og sørger for at vi er på forkant med alle nyheder på vores online medier. Og journalister fra printmedierne samt analysegruppen går i dybden med bl.a. brancheanalyser, særlige temaer, opfølgning på udvalgte sager, portrætter m.m. Hele tiden med fokus på at give læserne det grundig branchekendskab, man ikke kan finde i den brede nyhedsstrøm. I modsætning til mange andre medier skriver Nordiske Medier om både store og små virksomheder - samt både politiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold, der har betydning for erhvervslivet. Fagmediernes professionelle journalister arbejder for at levere velskrevne, spændende og saglige artikler, så de kan levere indhold af høj faglig kvalitet til læserne, der selv er faglige eksperter inden for de brancher, de er beskæftiget i.

I 2012 blev virksomheden en del af NORDJYSKE Medier-koncernen.

I 2014 blev Industribasen og Danske Fagmedier en del af familien. Industribasen er en online auktions- og markedsplads for købere og sælgere indenfor industrien. Danske Fagmediers printmedier er nogle af Danmarks ældste og mest veletablerede fagblade med flere end 150.000 månedlige læsere, der får viden i bygge- og anlægssektoren, autobranchen, transportbranchen, plejesektoren, fremstillingsindustri, entreprenør- og håndværkerindustri. Selskaberne og medierne under Nordiske Medier udsender hver dag nyhedsbreve til flere end 170.000 modtagere.

Læs mere om Nordiske Medier

Jubii.dk vil være danskernes foretrukne mentale frikvarter

Jubii A/S drives af ca. 12 medarbejdere fra kontorer beliggende ved Nørreport Station i København. Jubii har eksisteret i 23 år på det danske online-marked og er i dag et mediehus, der hjælper siteejere med at drive kommerciel forretning på deres sites. Netværket har en volumen på mere end 250 millioner bannervisninger om måneden fra blandt andre Jubii.dk, DMI.dk, Nordjyske.dk, Denstoredanske.dk, SN.dk, Bazoom.dk m.fl., og vi samarbejder derudover med to større nordiske videonetværker. Jubii når i samlet nettodækning ud til mere end 60 procent af de danske internetbrugere, hvilket gør Jubii til et af Danmarks største digitale mediehuse.

Vi opererer under navnet Jubii Media Group for at skelne imellem sitet Jubii.dk og mediehuset.

Jubii.dk var den første danske søgemaskine. Internetportalen blev startet den 31. juli 1995 af Martin Thorborg, Henrik Sørensen, Kasper Larsen og Andreas Jürgensen fra internetudbyderen Cybernet på Frederiksberg, samt Jakob Faarvang, og havde i begyndelsen henvisninger til 200 danske hjemmesider. Med tiden voksede Jubii og blev grundlæggerfirmaets hovedaktivitet, mens Internet-udbyderdelen blev solgt fra. For at få tjenesten til at løbe bedre rundt økonomisk, blev der i februar 1996 indført bannerreklamer.

I november 2000 blev Jubii opkøbt af Lycos Europa, som drev virksomheden indtil udgangen af 2008, hvor Jubii blev købt tilbage på danske hænder af bl.a. den adm. direktør gennem 5½ år Peter Post Lundsgaard.

I december 2013 blev Jubii opkøbt af NORDJYSKE Medier, og Jubii er i dag en del af denne store mediekoncern. 

Læs mere om Jubii.dk