nordjyske stiftstidende - nu endnu stærkere

NORDJYSKE Stiftstidende - nu endnu stærkere

NORDJYSKE Stiftstidende er pr. 1. september 2016 blevet omlagt

Det vil sige, at vi har rokeret en smule på de forskellige sektioner.

Det nærlokale stof er flyttet til 1. sektion, hvor det vil stå sammen med de nordjyske nyhedshistorier samt ind- og udlandsstof.

1. sektionen versioneres i de fire områdeudgaver (Aalborg, Vendsyssel, Himmerland og Thisted Dagblad).

I 2. sektion samles Erhverv, Sport, Debat, Navne, Radio-TV og Kultur fremadrettet.

Læsertal og læserprofil for NORDJYSKE Stiftstidende

Læsertal:

  Personer 12 år+ Husstande*
  Hverdag: Søndag: Hverdag: Søndag:
Læsertal: 90.000 100.000 51.000 59.000
Loyale læsere i % (læser alle/næsten alle): 73,8% 72,5%    
Dækning i % (Region Nordjylland): 17,3% 18,4%    

*Husstande: Defineret som "husmor M/K" i Gallup, hvilket svarer til én husstand.

Kilde: Index Danmark/Gallup, 1. halvår 2018

  Hverdag Søndag
  Læsere: Læsere:
Total: 90.000 100.000
Dækningstal i lokalområdet:
Aalborg: 35.000 39.000
Himmerland: 13.000 14.000
Vendsyssel: 28.000 31.000
Thisted: 11.000 10.000
Uden for Region Nordjylland: 1.000 6.000

Kilder:
Index Danmark/Gallup, 1. halvår 2018

Læserprofil:

Alder: NS (H) RN   Livscyklus: NS (H) RN
12-24 år 6% 19%   Familieafhængig 4% 11%
25-39 år 6% 19%   Før familie 3% 14%
40-59 år 30% 31%   Ung familie 3% 7%
60 år eller derover 59% 31%   Voksen familie 14% 20%
        Post familie voksen 9% 10%
Erhverv:       Post familie ældre 67% 38%
Arbejder 8% 11%        
Funktionær 32% 34%   Husstandsindkomst:    
Selvstændig 6% 4%   Indtil kr. 299.999 22% 22%
Lærling/elev/studerende 6% 20%   Kr. 300.000 - 599.999 31% 26%
Pensionist el. lign 48% 29%   Kr. 600.000 eller mere 34% 32%
             
Civilstand:       Ejer-/lejerbolig:    
Enlig 27% 40%   Ejer/andelsbolig 86% 73%
Gift/samlevende 73% 60%   Lejerbolig 14% 27%

Kilde:
Index Danmark/Gallup, 1. halvår 2018

NS (H) = NORDJYSKE Stiftstidende (hverdag)
RN = Region Nordjylland

Karakteristika

Dagbladets styrker

  • Dette medie besidder en høj grad af troværdighed, og læseren har en længerevarende opmærksomhed mod mediet
  • Flere læsere pr. eksemplar
  • Lang læsetid
  • Høj dækning, antallet af personer der bliver eksponeret for en reklame
  • Lave produktions omkostninger
  • Hurtigt at indrykke en annonce
  • Mulighed for at placere annoncer i sektioner med bestemte emner, som har interesse for læseren
  • God geografisk selektion
  • Kreative annonceformater

Her dækker NORDJYSKE Stiftstidende

 

Athena

Læs om Athenas erfaring med annoncering i bl.a. NORDJYSKE Stiftstidendes lokalsektioner By & Liv Aalborg og By & Liv Vendsyssel.

læs mere

Athena har haft målbar fremgang på grund af annoncering i NORDJYSKE Medier. Vi rammer vores præcise målgruppe med annoncerne, og er selv med hele vejen i processen. Trods det, at mange af vores varer er unikke, formår vi, dels at brande os som Athena, og dels sætte fokus på enkelte smukke smykker. Vi oplever ofte at måtte melde udsolgt på netop de varer vi har i annoncen.
Niki Komselis,  Athena smykker

 

Kontakt

Annoncesalg

Direkte: 9935 3535
*
*