nordjyske stiftstidende - nu endnu stærkere

NORDJYSKE Stiftstidende - nu endnu stærkere

NORDJYSKE Stiftstidende er pr. 1. september 2016 blevet omlagt

Det vil sige, at vi har rokeret en smule på de forskellige sektioner.

Det nærlokale stof er flyttet til 1. sektion, hvor det vil stå sammen med de nordjyske nyhedshistorier samt ind- og udlandsstof.

1. sektionen versioneres i de fire områdeudgaver (Aalborg, Vendsyssel, Himmerland og Thisted Dagblad).

I 2. sektion samles Erhverv, Sport, Debat, Navne, Radio-TV og Kultur fremadrettet.

Læsertal og læserprofil for NORDJYSKE Stiftstidende

Læsertal:

  Personer 12 år+ Husstande*
  Hverdag: Søndag: Hverdag: Søndag:
Læsertal: 98.000 111.000 62.000 70.000
Loyale læsere i % (læser alle/næsten alle): 73,6% 70,8%    
Dækning i % (Region Nordjylland): 18,7% 20,0%    

*Husstande: Defineret som "husmor M/K" i Gallup, hvilket svarer til én husstand.

Kilde: Index Danmark/Gallup, 2. halvår 2017

  Hverdag Søndag
  Læsere: Læsere:
Total: 98.000 111.000
Dækningstal i lokalområdet:
Aalborg: 40.000 43.000
Himmerland: 19.000 18.000
Vendsyssel: 30.000 35.000
Thisted: 8.000 6.000
Uden for Region Nordjylland: 2.000 8.000

Kilder:
Index Danmark/Gallup, 2. halvår 2017

Læserprofil:

Alder: NS (H) RN   Livscyklus: NS (H) RN
12-24 år 2% 19%   Familieafhængig 1% 10%
25-39 år 9% 19%   Før familie 3% 14%
40-59 år 24% 31%   Ung familie 4% 8%
60 år eller derover 65% 31%   Voksen familie 11% 20%
        Post familie voksen 9% 11%
Erhverv:       Post familie ældre 72% 37%
Arbejder 9% 9%        
Funktionær 31% 36%   Husstandsindkomst:    
Selvstændig 3% 6%   Indtil kr. 299.999 24% 23%
Lærling/elev/studerende 2% 19%   Kr. 300.000 - 599.999 27% 23%
Pensionist el. lign 53% 27%   Kr. 600.000 eller mere 30% 31%
             
Civilstand:       Ejer-/lejerbolig:    
Enlig 27% 39%   Ejer/andelsbolig 84% 74%
Gift/samlevende 73% 61%   Lejerbolig 16% 26%

Kilde:
Index Danmark/Gallup, 2. halvår 2017

NS (H) = NORDJYSKE Stiftstidende (hverdag)
RN = Region Nordjylland

Karakteristika

Dagbladets styrker

  • Dette medie besidder en høj grad af troværdighed, og læseren har en længerevarende opmærksomhed mod mediet
  • Flere læsere pr. eksemplar
  • Lang læsetid
  • Høj dækning, antallet af personer der bliver eksponeret for en reklame
  • Lave produktions omkostninger
  • Hurtigt at indrykke en annonce
  • Mulighed for at placere annoncer i sektioner med bestemte emner, som har interesse for læseren
  • God geografisk selektion
  • Kreative annonceformater

Her dækker NORDJYSKE Stiftstidende

 

Athena

Læs om Athenas erfaring med annoncering i bl.a. NORDJYSKE Stiftstidendes lokalsektioner By & Liv Aalborg og By & Liv Vendsyssel.

læs mere

Athena har haft målbar fremgang på grund af annoncering i NORDJYSKE Medier. Vi rammer vores præcise målgruppe med annoncerne, og er selv med hele vejen i processen. Trods det, at mange af vores varer er unikke, formår vi, dels at brande os som Athena, og dels sætte fokus på enkelte smukke smykker. Vi oplever ofte at måtte melde udsolgt på netop de varer vi har i annoncen.
Niki Komselis,  Athena smykker

 

Kontakt

Annoncesalg

Direkte: 9935 3535
*
*