nå ud til dine kunder med den lokale ugeavis

Nå ud til dine kunder med den lokale ugeavis

Ugeavisens læsere søger tilbud og spændende arrangementer i lokalområderne

ver uge udkommer 25 lokale ugeaviser, som distribueres i hvert sit lokalområde omkring større bysamfund. Ugeaviserne samler op på ugen der gik og fortæller om kommende aktiviteter.

Du kan læse alle vores ugeaviser på nordjyske.dk

Du kan også få din annonce trykt i en ugeavis ved at kontakte os gennem kontaktformularen nederst på siden. 

Læsertal og læserprofil for lokale ugeaviser

Læser- og oplagstal

  Læsertal (netto*) Oplagstal
I alt 257.000 338.000
Fjerritslev Ugeavis 8.700 7.139
Hadsund Folkeblad 13.900 16.128
Hals Avis 9.000 7.982
Hanbo-Bladet 6.900 5.750
Hirtshals & Bindslev Avis 10.200 91.30
Hobro Avis 21.900 19.298
Lokalavisen Frederikshavn 16.500 19.225
Læsø Posten 1.300 1.105
Løkken Folkeblad 7.500 8.215
Morsø Folkeblads Ugeavis 18.700 16.243
Oplandsavisen Brønderslev 18.900 15.465
Pandrup Lokalavis 7.100 7.263
Rold Skov Bladet 8.000 9.687
Sindal Avis 8.100 6.225
Skagen Onsdag 6.300 8.583
Sæby Folkeblad 13.300 10.728
Thisted Posten 22.200 20.063
Thylands Avis 9.400 8.480
Vendelbo Posten 26.700 27.004
Vesthimmerlands Folkeblad 11.100 11.365
Østvendsyssel/Dronninglund Avis 10.700 8.918
Aabybro Posten 10.200 9.482
aalborg:nu* 50.800 84.324

Kilde:
Index Danmark/Gallup Marketing, 2. halvår 2018 + 1. halvår 2019
Danske Mediers Oplagskontrol 1/7 2018 - 30/6 2019
*Det samlede læsertal er et netto-tal, hvilket betyder, at personer, der læser mere end én af NORDJYSKE Mediers ugeaviser, kun tæller som én overordnet læser
**Oplags-/læsertal for de tre aalborg:nu-udgaver: Midt-Vest (33.841 / 18.900) - Nørresundby (20.353 / 16.100) - Vejgaard (30.130 / 18.000) samt trafikavis (oplag på 3.100)

Læserprofil

Alder: NU RN   Livscyklus: NU RN
12-24 år 4% 19%   Familieafhængig 3% 12%
25-39 år 8% 19%   Før familie 5% 15%
40-59 år 36% 30%   Ung familie 2% 5%
60 år eller derover 51% 31%   Voksen familie 19% 20%
        Post familie voksen 10% 10%
Erhverv:       Post familie ældre 61% 38%
Arbejder 14% 12%        
Funktionær 31% 34%   Husstandsindkomst:    
Selvstændig 5% 5%   Indtil kr. 299.999 22% 22%
Lærling/elev/studerende 4% 18%   Kr. 300.000 - 599.999 31% 26%
Pensionist el. lign. 44% 28%   Kr. 600.000 eller mere 30% 32%
             
Civilstand:       Ejer-/lejerbolig:    
Enlig 28% 41%   Ejer/andelsbolig 84% 73%
Gift/samlevende 72% 59%   Lejerbolig 16% 27%

Kilde:
Index DK/Gallup Marketing, 2. halvår 2018 + 1. halvår 2019

NU = NORDJYSKEs lokale ugeaviser

RN = Region Nordjylland

Karakteristika

Ugeavisens styrker

  • Lokal orientering
  • God geografisk selektering
  • Tilbudsannoncering, som købere kan lave indkøbslister efter
  • Lokal forhandlerannoncering
  • Lokal jobannoncering på lavere niveau
  • Kan fungere som opfølgning på weekendens tilbudsavis
  • Mulighed for at placere annoncer sammen i sektioner med bestemte emner, som har interesse for læseren
  • Relativ kort planlægningshorisont

Her dækker de lokale ugeaviser

 Klik her for at se dækningskort 

 

Priser og fakta om NORDJYSKEs ugeaviser

Priser

Tekst og rubrik - 2019 

En festlig hilsen - 2019

Annonceprofilsider i ugeaviser - 2019

Udgivelsesområder - 2019 

Fakta

Deadlines

Almindelige bestemmelser - 2019

Tekniske oplysninger - 2019

Tekstannoncering - regler - 2019

Download PDF om NORDJYSKEs ugeaviser

Mediedokumentation

Oplags- og læsertal
Her finder du oplagstal og læsertal for NORDJYSKEs ugeaviser

Læserprofil
Her finder du læserprofilen for læserne af NORDJYSKEs ugeaviser

Dækningskort
Her finder du det geografiske overblik over NORDJYSKEs ugeaviser

Priser

Tekst og rubrik - 2019 

En festlig hilsen - 2019

Annonceprofilsider i ugeaviser - 2019

Udgivelsesområder - 2019 

Fakta

Deadlines

Almindelige bestemmelser - 2019

Tekniske oplysninger - 2019

Tekstannoncering - regler - 2019

Fårup Sommerland

Læs hvilken effekt det har givet Fårup Sommerland, at annoncere igennem NORDJYSKE Medier.

læs mere

NORDJYSKE Medier tilbyder et samlet mediemix, der afdækker hele Nordjylland rigtig fint via de platforme, som nordjyderne bruger. For os i Fårup Sommerland oplever vi de bedste resultater med annoncering i ugeaviser, hvor vi på ugebasis når ud til 70 % af vores målgruppe. NORDJYSKE Medier tilbyder adgang til nordjyderne, og udbyder en bred vifte af mediemuligheder, der sikrer, at ens kampagne altid performer. Er der et medie, der ikke lykkes, så er der altid en anden platform, der samler op. Som annoncør i Nordjylland, har jeg svært ved at se, hvordan man kan undgå at bruge NORDJYSKE Medier og deres stærke medieplatform.
Søren Kragelund, Direktør Fårup Sommerland

Kontakt

Annoncesalg

Direkte: 9935 3535
*
*